Hvordan kan vi hjælpe dig?
Ofte stillede spørgsmål:
- Tænd først alle tilsluttede TV.
- Terminalen tændes på startknappen på højre bagside.
- Scan administratorkortet
- Vælg "SLUK FOR TERMINAL" øverst til højre.
- Sluk for tilsluttede TV
Hvis der er et rødt skærmbillede med 5 hvide cirkler og et rødt kryds i den første cirkel, skal du kontakte Xpert Online på tlf: +45 5070 1990.
Hvis terminalen ikke tænder når du trykker på start knappen på højre bagside, skal du kontrollere strømmen til terminalen.
- Tjek at ledningen sidder ordentligt i terminalen, samt at hovedafbryderen står på 1 og ikke 0.
Både ledning og hovedafbryder sidder på venstre bagside af terminalen. - Tjek at der er strøm i den stikkontakt som terminalen er tilsluttet.
- Tjek relæboksen i butikken.
Hvis terminalen stadig ikke tænder, så kontakt Xpert Online på tlf: +45 5070 1990.
Det er vigtigt at TV'et tændes før terminalen.
- Sluk både for TV og terminal.
- Vent 30 sekunder.
- Tænd først alle TV og derefter terminalen.
- Hvis fejlen stadig er der så tjek at ledningerne sidder ordenlig både i terminalen og på TV'et.
- Hvis fejlen stadig er der, så tjek at TV'et er indstillet på kanalen "HDMI 1".
Dette gøres ved at trykke på knappen "Source" på fjernbetjeningen. Vælg "HDMI 1" med piltasterne og tryk "OK". - Hvis fejlen stadig er der så kontakt Xpert Online på tlf: +45 5070 1990.
Bonprinter befinder sig bag den lille låge til venstre forrest på terminlen. Du skal bruge den sølvfarvede service nøgle for at åbne lågen.
- Åben lågen.
- Åben printeren på vippeknappen til venstre.
- Bonrullen skal indsætte med enden opad og Tipwin logoet til højre.
- Luk både printer og lågen.
Hvis en kunde kommer op med en eller flere vouchers, skal en ansat tage admin kortet og gå ned til terminalen.
- Scan admin kortet.
- Scan derefter voucheren.
- Hvis voucheren er gyldig kommer der en udbetalingsbon ud, som den ansatte beholder og udbetaler pengene.
- Hvis voucheren ikke er gyldig, skriver terminalen det og der kommer ingen udbetalingbon ud.
- Tryk "OK"
- Husk at logge ud!
Ved flere vouchers gentages 2-5.
En voucher er ligesom et tilgodebevis, men det kan kun bruges til spil i en Tipwin terminal eller udbetales til kontanter, se "Hvordan udbetaler jeg en voucher?".
Den er gyldig i 30 dage fra den er udskrevet og er kun gyldig i den butik, hvor den er oprettet.
Kontakt Xpert Online for opstilling af Tipwin terminaler.
Xpert Online kan kontaktes på:
Tlf: +45 5070 1990
Mail: mail@xpertonline.dk
Eller via kontakt formularen øverst på denne side under "Kontakt"
Nej det koster ikke noget få opstilles Tipwin terminaler.
Man kan også vælge at købe terminalerne og så få en højere procent af indspilningen.
Kontakt Xpert Online for mere info omkring opstilling.
Xpert Online kan kontaktes på:
Tlf: +45 5070 1990
Mail: mail@xpertonline.dk
Eller via kontakt formularen øverst på denne side under "Kontakt"
Fra spillemyndighedens sige kræver det at der i butikken er en spilbestyrer.
For at blive godkendt som spilbestyrer skal man udfylde Blanket 8-01. Den findes på denne side, hvor der også er en vejledning: https://www.spillemyndigheden.dk/vaeddemaal#saadan-faar-du-en-tilladelse
Inden en opstilling vil Xpert Online gerne se butikken for at undersøge om opstillingen er lovlig og om der er indspilningspotentiale.
De fysiske krav er min. 1meter til opstilling af panelvæg, samt adgang til internet via kabel og 230V strøm.
I hver butik skal der være en spilbestyrer. For at blive godkendt som spilbestyrer skal man ansøge hos spillemyndigheden.
Se mere på følgende side: https://www.spillemyndigheden.dk/vaeddemaal#saadan-faar-du-en-tilladelse
En spilbestyrer har ansvaret for at alle love og regler vedrørende væddemål overholdes. Det er tilsvarende til at være spilbestyrer i en spillehal.